Volgers

donderdag 14 februari 2019

mini pocket album Green

Dit mini album heb ik gemaakt met een mal van de Action, de op een na grootste.
Het dessinpapier is uitgesneden met de kleinste van de mallen.



Hiervoor heb ik de linker snijmal gebruikt en hem 4 x uitgestapt.
Daarna heb ik ze door de helft gesneden zodat ik 8 pockets zou krijgen.
Ik heb 16 x een strook van 2 cm breed gesneden en ze gerild op 1 cm, zodat ik deze strookjes aan beide zijde van de pockets kon bevestigen.
.
Als je namelijk de pockets door de helft gesneden hebt, dan plak je er dus 2 op elkaar dmv de strookjes.
De kaft is gemaakt van chipboard en uitgesneden met de grootste mal.
Voor de binding heb ik een strook gesneden van chipboard en een muizentrapje gemaakt voor de pockets. ( ophang gedeelte )
score op 3 - 4 -5 -5.5 - 6.5 -7.5-8 - 8.5 - 9 - 10 etc...
De ruimtes tussen de pockets in is dus maar  0.5 cm en de staanders zijn dus 1 cm hoog.
ga zo door zodat je er 8 krijgt voor 8 pockets, maar zorg wel dat je aan het begin en eind 3 cm extra neemt want dit gedeelte moet aan de binnenkanten van de kaften geplakt worden, en later plak je hier het dessinpapier er overheen.

Ik heb 8 kaartjes gesneden en beplakt met het dessinpapier en 8 tabjes zijn er uit geponst.
Aan de linker binnenkant heb ik een extra pocket gemaakt met 3 labels/tags er in.

Daarna heb ik het album opgepimt met natuurlijk embellishments etc....
De band is op maat gemaakt van Faux leather en heeft een magnetische sluiting.

Het dessinpapier is van Joy Crafts  6011/0314





       groetjes van Anneke





7 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

super mooi Anneke

Gr Karin

Elly zei

Super mooi Anneke!!
Gave mallen ook..heb ze ook allemaal.
Groetjes Elly.

Ilonka zei

Harstikke leuk Anneke
Groetjes Ilonka

Dora zei

Schitterend gedaan.

Maia zei

WoW prachtig!
Ik heb hem na vele Actions afspeuren eindelijk ook kunnen bemachtigen deze stans set.
Deze ga ik zeker opslaan en op mijn todo lijstje zetten hoor.
Even goed lezen wat je precies schrijft dan moet het lukken.
Dank voor de tutorial!
Groetjes Maia

Ellen zei

Heel mooi album heb je weer gemaakt. Ziet er prachtig uit!

xxx Ellen

Dorthe zei

Such a very special and beautiful tiny journal , love it . Hugs x